"Én is behozzam az enyémet? " - Szabó Kimmel Tamás és a kiosztott mobilozók

2x0a7812-1600-jpg.jpg

A héten a Belvárosi színházban jártunk, ahol is a Száll a kakukk fészkére című darabot néztük meg, melyről később kritikával is jelentkezünk. A darab ugyan fantasztikus volt, de nem erről válik majd ez az előadás ismertté, hanem a főszereplő, Szabó Kimmel Tamás kiakadásáról. Sajnos!

Mi a második sorban ültünk, így pontosan nem láttam azt, hogy mi is történik mögöttünk, nem is azért vettem jegyet, hogy a hátsó sorokat figyeljem, az előadást akartam élvezni, ami egészen az első felvonás közepéig sikerült is. Aztán valakinek megszólalt a mobilja. Ezt a színpadon Patrick McMurphy-t alakító Szabó Kimmel Tamás még csak kiszólással "Én is behozzam az enyémet?" illette, de mikor másodszor is megszólalt: "Megvárom, míg felveszed." volt a reakció.

Őszinte leszek az első másodpercekben nem tudtam eldönteni, hogy ez része-e a darabnak, vagy most tényleg megtörténik. Soha nem gondoltam, hogy ilyen megtörténhet, pedig jócskán sokat járok színházba, láttam már ezt-azt.

A szünet után pedig még nagyobb megdöbbenés ért, mikor is Szabó Kimmel Tamás megállította a darabot. Az egyik legfontosabb jelenetnél tartottunk, melyben a Nagyfőnökről kiderül, hogy mégis tud beszélni és már a jelenet közben látszott, hogy valami nincs rendben. Tamás kinézett és széttárta a karját kérdőn, én pedig tudtam, hogy megint valaki a telefonján szórakozik.

Bocsánatot kért, hogy nem szokott ilyet tenni, de nem bírja tovább, hogy most meg valaki fényképezett egyet. "Az egyik belecsörög, a másik meg belevakuzik...mi itt adni akarunk valamit Önöknek..." 
A nézőtér többsége ott ült és nézett, hogy ilyen nincs, hogy valakik ennyire ne legyen tekintettel a másikra. Nem is ránk, de a színészekre. Azokra, akik tényleg adni akarnak valamit, hónapokat készülnek egy-egy darabra és totál kiesnek a szerepből egy-egy ilyen eset után.

Sajnáltam. Őszintén sajnáltam és én éreztem magam rosszul azok helyett is, akik miatt Tamás kiborult, ugyanis teljesen igaza volt. Ezt pedig mi sem bizonyítja jobban, minthogy a beszédét óriási tapsvihar követte. És persze az utána következő improvizált jelenetet is, melyben Martini odaszólt az egyik társának "Érted jönnek. Ott, ketten, telefonnal."

Kép: vs.hu